Returer

Retur

Har du ångrat ditt köp så
gör du en Retur. Se under ångerrätt hur du ska gå tillväga. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Se under reklamation hur du ska gå tillväga. Tänk på att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi inte godkänner returer/reklamationer av
produkter som du inte är nöjd med. Vilket menas med att om tex produkterna inte lever upp till dina förväntningar. Det är även eget ansvar att testa en ny produkt på en liten yta på huden först (vänta 24h) för att se om allergi eller överkänslighet uppkommer.

Reklamation

Om Hairucation AB har levererat en felaktig eller skadad produkt eller om försändelsen försvunnit under transporten ska Kund skriftligen reklamera till Hairucation AB.

Kontakt sker  till kundservice via e-post: info.rorstrand@hairucation.se

Reklamation ska ske inom skälig tid från det att Kund upptäckte eller borde ha upptäckt felet,
dock senast (5) fem arbetsdagar från leveransdagen.

Reklamation ska minst innehålla följande information:

  • Ordernummer, fakturanummer
  • Kvitto
  • titel på dem produkter som kund vill reklamera.
  • Bild på den skadade produkten

Retur vid reklamation får ske först när reklamation gjorts och returinstruktioner erhållits från Hairucation AB. Kund har rätt att returnera felaktig produkt på Hairucation ABs bekostnad förutsatt att Kund följer Hairucation ABs instruktioner. Retur får inte ske mot postförskott eller efterkrav.

Vid godkänd reklamation har Kund rätt att välja något av nedanstående:

  1. kostnadsfritt erhålla en ny, felfri produkt 
  2. behålla produkten och få ett överenskommet prisavdrag; eller
  3. häva köpet, varvid produkten returneras och erlagd betalning återfås

Ångerrätt 

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit din leverans. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i oskadad originalförpackning med tillhörande emballage. Hårvård, Hismile och tanrevels produkter återtas inte av hygieniska skäl.

Du som kund står för fraktkostnader och ansvarar för
produkten fram tills den kommer till vårt lager. Detta kan innefatta skador under frakt och bortkommen sändning.

Efter att du via mail
(info.rorstrand@hairucation.se) har meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. Mailet ska även innehålla ordernummer och bild på kvitto. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är hel och oöppnad kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt skicka via mail att ärendet är avslutat.

Garanti

Enligt konsumentköpslagen har du 1 års garanti på elartiklar och 3 års reklamationsrätt.

Hairucation tar inte emot returer som avser slitage eller självförvållade skador som tex skadad sladd m.m.

Se under flik reklamation för hur du ska skicka in eventuella fel på din produkt.

Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.